Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
Diskuze k článku: AMD znovu zažalovalo Intel
18.7.2006, Milan Šurkala, aktualita
Společnost Intel si snažila vytvořit monopol na trhu procesorů, nyní kvůli tomu čelí další žalobě ze strany konkurenční AMD. Již od června 2005 se táhnou spory mezi těmito dvěma společnostmi. Intel totiž nabízel vysoké slevy pokud se prodejce...
Michal Cen | 24.7.200615:26
Mno byt AMD v roli protivnika, dela uplne to samy a kdysi uz to taky zkouseli...s jidlem roste evidentne chut, pac z mensiho podilu AMD na trhu se to temer mezi Intel a AMD rozdelilo stejne, a AMD by chtelo porad vic...holt kvalitu marketing nenahradi :­-­))
Odpovědět0  0
Tom_CZ | 23.7.200613:42
Nikdo z Vás asi nechápe, jak to ve světě obchodu chodí, jaký jsou pravidla a kriteria a že monopol obecně není ­"dobrý­" ­(to si pak ta firma muze delat co chce­) a proti tomu se bojuje at uz soudne nebo jinak... trochu se zamyslete.
Odpovědět0  0
ljelinek | 22.7.200619:37
k sipku. Pamatuju doby, kdy kopirovali Intel procesory a ted tady budou vyrvavat o moralce. No, vypada to, ze maji z Core 2 sevrene pulky, tak se snazi kde muzou.
Odpovědět0  0
Zdenek75a | 19.7.200618:27
..pro ty mladsi z nas upozornuji, ze tyhle spory s INTELem se tahnou uz roky. Pouzival ­"odrovnavaci­" techniky typu obalka pod stolem, neberte AMD v dobe, kdy melo AMD navrh, ale INTEL mel penize. A zatim si v klidu dokoncil novou architekturu, kterou ted vede... A co to znamena? Ze v konecnem dusledku mozna srovna AMD se zemi a nashle! pokroku v technologiich a levnejsim cenam.

Budme radi za ferovy boj, ktery snizuje ceny, nakopejme takovy boj, ktery nas casem zruinuje.
Odpovědět0  0
maxpower | 20.7.200620:46
Bych upozornil, ze ta nova architektura se stale neda koupit a uz predem jdou zpravy, ze dostupnost ani v budoucnu nebude nijak slavna ­(zvlast na nasem lukrativnim trhu­), aby Intel doprodal ty stare Netburst ­"smejdy­".
Navic AMD se podarilo vybudovat znacku, kterou lidi znaji a respektuji a to i v USA. Za to Intelu muze jeste dlouho trvat nez si povest u laiku napravy. Takze jestli AMD hodne slevni, jak bylo deklarovano, tak bych budoucnost AMD nevidel cerne.
Odpovědět0  0
Jencek pan trencek | 19.7.200616:26
a kdo z vas kdyby prodaval cokoliv by nenabidl vetsi slevu s tim, ze vas dobry zakaznik nezacne brat konkurencni zbozi? tak at to same udela AMD u jine firmy a nedrskujou...
Odpovědět0  0
Surgical (30) | 19.7.200612:26
Časování soudní pře přichází v přesný okamžik :­) AMD dochází dech s nástupem nových Intelských procesorů a tuší, že to minimálně půl roku, nebo déle neovlivní, neboť nemá ani engeneering sample procesoru nové generace. Tak doufá ve spásu v podobě ­"dotace­" od Intelu ať už má pravdu nebo nemá pravdu. Jinak o tom, že to jsou lumeni jeden za 18 druhý bez dvou za 20 si nedělám nejmenší iluze....vždyť jde jen o pár set milionů dolarů....
Odpovědět0  0
JayFrog | 18.7.200622:07
chudaci z AMD už nevedia kam s konopy. Core 2 je pre nich ako nočná mora.
Odpovědět0  0
Petr Papež (215) | 18.7.200622:18
Pochybuju o tom. Možná máš pravdu, možná ne, ale nevim proč bys to tu musel psát, když o jejich ekonomickej situaci nevíš nic.
Odpovědět0  0
pegy (258) | 19.7.20060:33
Ja dam iny pr. A co tak keby slovnaft daval svoj benzin lacnejsie ostatnym, s tym ze iny sa predavat nebude.... Nuz nie je to monopolne spravanie???? A to plati aj tu, vsak ked mate pod palcom velkeho hraca, tak s kade idu zisky.... U vas je to Fox u nas napr. Shark... Teraz si predstavte ze by obaja tlacili len INTEL... co myslite kto bude mat vecsie zisky AMD u malich predajcov, ktory ho budu predavat alebo INTEL od FOXU kde nakupuje viac ludi.... Nuz nemusite so mnou suhlasit, ale akceptujte moj nazor :)
Odpovědět0  0
Mark22 | 19.7.20060:50
Souhlasim ... firmy jako intel se vzdy pohybuji tak akorat na hranici toho co jim jeste projde a co je naopak uz porusenim zakona. V tomto pripade intel hranici zjevne prekrocil a porusil dana pravidla hry, vyrazne se snazil dohodami o exklusivite narusil konkurencni prostredi a defakto si tak zjednat monopolni postaveni. Povazuji za samozrejme ze dostane jasny impuls, ze neco takoveho si dovolit nemuze.
Odpovědět0  0
ff (15) | 19.7.20068:33
s akym konopy?
-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-
alebo si myslel toto?
konope ­-í D ­-iam L ­-iach pomn.

odb. konopa ­-y ­-nôp ž.

1. úžitková poľná rastlina pestovaná pre vlákna a semeno, bot. konopa siata Cannabis sativa: trhať konope

2. vlákna tejto rastliny: česať konope

l expr. vyzerať ako strašiak do konopí; nevie, kam z konopí je v rozpakoch, v pomykove;

konopný príd.: konopné plátno
Odpovědět0  0
adonisik (20) | 18.7.200620:59
Určitě to není úplně fér,ale život je boj.Navíc mezi Intelem a AMD je to dokonce válka.Vzpomeňte si na stánky s CocoColou kde nesměli prodávat nápoje jiných značek,nebo mrazáky Algida nesmí obsahovat jiné zmrzliny.Určitě bych tu snahu Intelu nezazlíval.Je to přesně fuška pro antimonopolní úřad.
Odpovědět0  0
Miroslav Jindra (220) | 18.7.200621:04
Je logicke, ze kdyz Algida poskytne mrazak, tak nechce, aby v nem lezely lednacky od Primy. Je logicke, kdyz Intel poskytne nejakej ten milion, tak nechce, aby dotycny prodaval AMD :­-DDD.
Odpovědět0  0
Jmeno na 3 (107) | 19.7.20069:00
Jeste pridej nejaky kupecky pocty. At se jeste trochu pobavime.
Odpovědět0  0
FilipZalud (101) | 22.7.200613:54
Šak na Algidu taky jednou dojde :­-)
Odpovědět0  0
Marek22.22 | 18.7.200621:39
Nemyslim si ze to co probiha mezi Intelem a AMD by se dalo oznacit za valku ­(a s ni spojeny chaos bez konroly na ktery se tim prirovnanim patrne odvolavate­) ... mezi AMD a Intelem probiha HRA ... HRA o penize a oba pritom dodrzuji jista pravidla, ty pravidla urcuji volene vlady zastupujici vlastni obcany, tedy koncove spotrebitele ... a myslim si ze tak je to spravne. Pokud nekdo ta spolecna pravidla porusi ­(intel zjevne porusil antimonopolni zakony Evropy temito dohodami­) tak zaslouzi pres nos ! Opravdu to neni valka a chaos, je to hra s jasnymi pravidly, ktere se musi dodrzovat.
Odpovědět0  0
Miroslav Jindra (220) | 18.7.200620:03
Mali a chudi vzdycky zaluji velke a bohate... ve chvili, kdy se dostanou do podobne pozice, zacnou se chovat stejne.
Odpovědět0  0
Marek22.22 | 18.7.200620:09
Souhlasim s vami ze v pozici intelu by AMD byla stejna ­"svine­" , s prominutim ... ale zkuste si znovu v clanku precist o co v tech soudnich sporech jde, a uznejte sam ze si to minimalne pokutu opravdu zaslouzi, je to hnus velebnosti.
Odpovědět0  0
Jakub Hegenbart | 19.7.20062:09
Vzpomeňte, že podobné praktiky zakázal Mucrosoftu soud už v roce 1994.
Odpovědět0  0
Jakub Hegenbart | 19.7.20062:18
Ech, samozřejmě „Microsoftu“...
Odpovědět0  0
wector (38) | 18.7.200620:21
Zkus si představit, že by takovou smlouvu o Intel inside podepsali v ČR prodejci jako TNtrade, Fox, Czech Comp., Obchod.cz a další velcí hráči. To by byly ­"pěkné­" koncová ceny...
Odpovědět0  0
Miroslav Jindra (220) | 18.7.200621:02
O to se nehadam. Trh by to nejspis stejne vyrovnal tim, ze by se zacaly prodavat levnejsi AMD v jinych obchodech. A mam­-li spekulovat, pochybuju, ze AMD nedela obcas to stejne, jenom to neni tak videt a pri jejich pozici to neni pokus o zajisteni monopolu :­-D. ­/nebo na to nemaji penize/
Odpovědět0  0
Jmeno na 3 (107) | 19.7.20068:59
Nejspis, v jinych obchodech. Checht. A z jakych obratu, by melo bejt AMD asi zivo, kdyz par nejvetsich v podstate ovlada trh s osobnimi pocitaci? Tyhle vykriky do tmy, a blaboly typu podle sebe soudim tebe, me vydz umi pobavit. TOmuto se rika nelegalni obchodni praktiky. A pokud budou tolerovany, nemusi byt taky jednou zadna konkurence. Kdo toto schvaluje, ma v hlave nasrano...
Odpovědět0  0
Jmeno na 3 (107) | 19.7.20068:55
Pseudoargument hovna.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.